Terugzendingen

Producten die u koopt op www.funidelia.nl kunnen worden geretourneerd. Hiervoor dient u het volgende te doen:

  • Ons laten weten dat u het product retour stuurt binnen een termijn van 14 dagen en vervolgens daadwerkelijk de goederen retour sturen naar ons magazijn binnen een termijn van 14 dagen, vanaf de datum dat u de retourzending aan ons communiceert.
  • Te voldoen aan de voorwaarden om een zending terug te kunnen zenden.

Terugbetalingen worden gemaakt voor de goederen die terug worden gestuurd evenals de bijbehorende initiële standaard verzendkosten van € 5,99, mits dit de gehele bestelling bevat (in het geval van Express verzending wordt slechts € 5,99 vergoed). De kosten voor het retour sturen van de artikelen worden niet terugbetaald.

FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L. accepteert alleen retouren die aan de volgende eisen voldoen:
  1. Het product of de producten dienen in dezelfde staat te zijn waarin ze zijn geleverd en dienen in de originele verpakking verpakt te zijn. De zending dient dezelfde doos of zak te bevatten die is ontvangen om het product te kunnen beschermen tijdens transport. Wanneer u niet kunt beschikken over hetzelfde materiaal dan dient u hiervoor een soortgelijke verpakking te gebruiken met dezelfde eigenschappen zodat het product onbeschadigd aan zal komen in het magazijn van FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L.
  2. Het product mag niet gebruikt of gewijzigd zijn. Dit houdt in dat het niet gebruikt mag zijn, gewassen, gewijzigd of dat er enige onderdelen van ontbreken. Bekijkt u alstublieft goed of alle onderdelen in de verpakking zitten voordat u het pakket terugstuurt.
  3. Enkele artikelen kunnen niet geretourneerd worden:
    • Producten die op maat zijn gemaakt voor een specifieke klant
    • Hermetisch afgesloten artikelen zoals handschoenen, helmen, leggings en kousen etc. kunnen niet worden geretourneerd indien de verpakking geopend en/of beschadigd is.
  4. In het geval dat er artikelen worden geretourneerd die niet voldoen aan de hierboven gestelde eisen dan worden de kosten aan de klant in rekening gebracht.

Houdt u er alstublieft rekening mee dat in sommige gevallen het product kan afwijken van het afgebeelde product op de website door wijzigingen in de fabricage van het product door de fabrikant. Deze wijzigingen, onafhankelijk van de mate waarin zij afwijken, vallen buiten onze macht.

Wij vragen om uw begrip voor alle ongemakken die zich kunnen voordoen. Natuurlijk is onderdeel van ons retourbeleid dat u ieder product waarmee u niet tevreden bent kunt retourneren.

Leest u allereerst alstublieft in ons retourbeleid of u het product kunt terugsturen.

Indien u een andere maat wilt bestellen van hetzelfde product dan raden we u aan om een nieuwe bestelling te plaatsen met de gewenste nieuwe maat en om vervolgens een retour aan te vragen voor het product met de verkeerde maat.

U dient de volgende stappen te doorlopen om een artikel terug te kunnen sturen:

1. Log in op www.funidelia.nl: en open uw account rechtsboven op de homepage. In de sectie "Terugzendingen" in uw account kunt u de gekochte producten terug zien.

Het is mogelijk dat sommige producten uit uw bestelling nog niet te zien zijn om te kunnen retourneren. Het kan zijn dat u tot 24 uur moet wachten nadat u de bestelling heeft ontvangen totdat deze in uw account verschijnt. Dit komt omdat de koeriersdienst tijd nodig heeft om in het systeem aan te geven dat een bestelling bezorgd is.

2. Klik daarna op de producten die u terug wilt zenden door ze te selecteren. Geef de reden in van terugzending (alleen indien u dit wenst maar het helpt ons erg).

3. Kies de manier van terugzenden:
Selecteer een verzendmethode voor de retourzending: Optie 1: Print het etiket en breng het pakket naar het dichtstbijzijnde UPS Access Point™ en verstuur het pakket naar het op het etiket vermelde adres. De kosten voor het retourneren van het pakket via een UPS Access Point™ zijn € 7,99. Optie 2: Retourneer het pakket op eigen initiatief. 

4. Stuur uw pakket aan ons terug.
Maak uw pakket klaar voor verzending en vul op de pakbon de benodigde gegevens in. Voeg de pakbon toe aan de retourzending. Indien u gebruik maakt van ons retouretiket, plak deze dan duidelijk zichtbaar op de bovenkant van het pakket. Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde UPS Access Point™. Verstuur het pakket vervolgens naar het op het etiket vermelde adres. In het geval dat u het pakket op eigen initiatief terugstuurt, kiest u dan zelf een transporteur uit en zorg ervoor dat u het pakket perfect verpakt zodat er geen transportschade kan plaatsvinden. Stuur ons het pakket binnen 14 dagen aan ons terug.

U kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van het herroepingsrecht door gebruik te maken van het herroepingsformulier uw bestelling op eigen initiatief terug te sturen. U heeft het recht om de aangekochte producten zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen aan ons retour te sturen, mits in dezelfde verpakking en conditie en ongebruikt. U vindt het herroepingsformulier hier. Print het formulier uit, vul de gegevens in en stuur ons dit formulier per e-mail of bijgevoegd in uw pakket. U dient vervolgens het pakket binnen 14 dagen aan ons retour te sturen. De kosten van het terugsturen zijn voor u zelf. We raden u echter aan om gebruik te maken van onze eenvoudige retourprocedure via uw account.

U ontvangt vervolgens e-mails met de status van het terugzendingsproces en over de terugbetaling van uw geld.

Terugbetaling:

Wanneer u heeft betaald via bankoverschrijving dan vragen wij om uw rekeningnummer en de BIC code zodat wij het bedrag terug kunnen storten op uw rekening.

Wanneer u heeft betaald met Paypal dan wordt het bedrag teruggestort op uw Paypal account.

Zodra wij het geretourneerde product (en) ontvangen, zullen we meteen beginnen met het terugbetalingsproces. Het kan tot 14 dagen duren vanaf de dag dat wij uw pakket ontvangen dat het bedrag wordt teruggestort. De terugbetaling zal betrekking hebben op de kosten van de producten en de verzendkosten, mits de gehele bestelling aan ons zal worden geretourneerd. Indien er slechts één product van een bestelling met meerdere producten wordt terugezonden, worden de verzendkosten niet terugbetaald. In geval van het ontvangen van gebrekkige of defecte producten worden deze kosten aan u in rekening gebracht en worden afgetrokken van het terug te betalen bedrag. De initiële verzendkosten zullen worden terugbetaald. Internationale belastingen zullen ook niet worden gerestitueerd.

Wij zullen u via e-mail een bevestiging sturen van de retourorder en u op de hoogte houden van de terugbetaling.

  1. Wanneer u zelf voor een andere koeriersdienst kiest stuurt u het pakket (op een correcte manier verpakt) dan naar het volgende adres (afhankelijk van inhoud van het retourpakket verwachten wij dat de verzendkosten meer zullen bedragen dan € 7,99):
    Funiglobal - Logisfashion
    Calle Matabueyes s/n, Polígono Industrial La Quinta, R2
    19171, Cabanillas del Campo (Guadalajara)
    Spanje.
  2. Voeg een briefje toe aan het pakket met daarop het initiële bestelnummer of voeg de pakbon van de bestelling toe of gebruik het herroepingsformulier.
  3. Wanneer u op eigen initiatief het pakket terugstuurt bewaart u dan de bevestiging die u ontvangt van de koeriersdienst of het volgnummer. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van een pakket dat niet door onze koeriersdienst wordt teruggezonden. Ook wanneer een pakket later dan 14 dagen na de aanmelding van de retourzending bij ons aankomt zijn wij niet verantwoordelijk voor terugbetaling.

Wanneer wij het pakket ontvangen zullen wij de conditie van de producten onderzoeken, zoals eerder beschreven in ons retourbeleid. We zullen vervolgens overgaan tot terugbetaling.

Wanneer u in uw account heeft aangegeven dat het gaat om een defect product dan zullen we contact met u opnemen over het terugzendingsproces en de door u te volgen stappen.

Ja, u kunt het gewoon terugsturen binnen 14 dagen en een nieuwe bestelling plaatsen met de juiste maat.

Wij verzoeken u om het product bij ontvangst grondig te onderzoeken en indien u een defect constateert dit binnen 14 dagen aan ons te melden. Vervolgens verzoeken we u om contact met ons op te nemen over het defecte product via info@funidelia.nl of via het contactformulier en om een afbeelding mee te zenden waaruit het defect blijkt. We zullen het defect onderzoeken en een passende oplossing voor u zoeken. De gemaakte kosten zullen we aan u terugbetalen of we zullen een nieuw product sturen. U kunt het product daarna gewoon terugsturen op de manier zoals een retourzending.

Vervolgens logt u in op uw account u kiest u voor de optie Terugzendingen. Hier geeft u aan dat het product kapot geleverd is. Na het aanmaken van de terugzending zal het transportbedrijf GLS in enkele werkdagen het product vanaf uw adres ophalen. Hiervoor worden geen kosten berekend, de nieuwe verzendkosten hoeft u niet te betalen.

Het is mogelijk dat de maten zijn aangepast, in het bijzonder die van de Amerikaanse producenten, leeftijdscategorieën of andere benamingen. Echter, de gids van de maten komt overeen met de maten die door de fabrikant opgegeven worden, we doen ons best om deze adequaat aan te passen aan de door ons gehanteerde maten. U hoeft zich dus geen zorgen te maken!

Het is mogelijk dat kostuums een label hebben met daarop de letter ¨M¨ terwijl u bijvoorbeeld maat ¨L¨ heeft besteld. Wees gerust, de M staat hier voor ¨Male¨ (mannelijk). Deze fabrikant werkt met andere benamingen voor maten. Wij hebben de maten gelabeld om een andere manier om ze op onze website gestandaardiseerd te kunnen weergeven. Dit om verwarring bij onze klanten te voorkomen.

We zullen u altijd terugbetalen op de manier zoals u de originele aankoop heeft gedaan.

Wij zullen u terugbetalen binnen 14 dagen na de aanmelding van uw retourorder of binnen 14 dagen na het ontvangen van de terugzending.

Wanneer u heeft betaald met Paypal dan wordt de terugbetaling volledig uitgevoerd door deze partijen.

In het geval van een bankoverschrijving vragen wij om de volgende drie gegevens:

  1. Rekeninghouder: De rekeninghouder moet overeenkomen met de naam op het factuuradres vermeld op uw Funidelia gebruikersaccount. Om veiligheidsredenen kunnen we niet terugbetalen indien de namen niet overeenkomen.
  2. IBAN Rekeningnummer: Het IBAN-rekeningnummer bestaat uit 24 tekens en is uniek voor elke rekeningnummer. U vindt het op de webpagina van uw bank of op uw bankafschriften. Als u het niet kunt vinden, neemt u dan contact op met uw bank.
  3. BIC (SWIFT) nummer: Het BIC (SWIFT) nummer is een bank- identificatiecode die is opgebouwd uit 11 tekens. U vindt het op de webpagina van uw bank of op uw bankafschriften. Als u het niet kunt vinden, neemt u dan contact op met uw bank.

Met deze 3 gegevens hebben wij alle noodzakelijke informatie om verder te gaan met een automatische terugbetaling. Als één van deze gegevens onjuist is, kan de restitutie niet worden uitgevoerd.

Uitgezonderd hiervan zijn de rechten erkend door de wet.

Als u vragen heeft over ons retourbeleid, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Voor overige vragen, raadpleeg onze FAQ (Frequently Asked Questions).